vrijdag 8 juli 2011

Roadtrip zomer 2011






Nederland, Duitsland, Zwitserland, Italië,

Monaco, Frankrijk, Andorra, Spanje, Portugal

en weer terug naar Spanje, Frankrijk, Belgie

en weer naar huis. 29 juli t/m 29 augustus 2011. 8000 km.

Mijn tweede grote roadtrip. met de auto dus.


Ik hou echt van reizen op wielen.

Op welke manier kun je nou nog meer zien?

In iedergeval niet door ergens heen te vliegen en op 1 locatie te blijven plakken.

ik hou ook echt van niet-luxe vakanties.

Wildkamperen, in bad gaan en kleren wassen in een riviertje,

koken op een gammel kampeerkookstelletje

en slapen onder de sterren op een luchtbed midden in de natuur...

of in een tentje of in de auto met regen.

Het enige waar ik af en toe naar zal snakken

is een maaltijd gemaakt door een echte local om de smaak van het land te proeven!


10 landen zullen worden aangedaan.

Steden zullen worden bezocht, van de natuur zal worden genoten,

cultuur zal worden opgesnoven.


Ik denk dat ik terug kom, vol energie en doodmoe tegelijk.

maar waar niemand omheen gaat kunnen:

zo rood als een tomaat en een vervellende neus...

en nee, dat komt niet door het volksfeest La Tomatina in Buñol, Spanje...

Reisblog

Dit was eerst mijn blog die ik bijhield tijdens mijn opleiding Beeldende Kunst aan kunstacademie St. Joost te 's-Hertogenbosch. Ik heb een geweldig leuke tijd gehad, dat ene jaar dat ik daar heb gestudeerd. Helaas was deze opleiding te hoog gegrepen voor mij en moest ik na jaar 1 stoppen.

Het is
alweer langer dan een jaar geleden dat ik hier gepost heb. Zonde van het blog.
Het aankomende schooljaar - september 2011 - ga ik, na een jaar pauze van school, starten met een opleiding Toerisme. Ik kan wel zeggen dat reizen een passie van me is. Ik wil zoveel mogelijk van de wereld zien, over de wereld, zijn natuur en culturen leren.

Ik heb dan ook besloten om dit blog te wijden aan mijn reizen en eventuele andere interessante foto's en teksten.

Mijn voorgaande reizen naar Turkije (3x), Frankrijk (3x), Spanje (3x), Portugal (2x), Tunesië (2x), Denemarken, Lanzarote, Tsjechië en de ontelbare keren Duitsland, België, Luxemburg en eigen land vallen hierbij buiten de boot.

Maar natuurlijk, over mijn komende reizen word hier geblogged met foto's, tips en allemaal andere leuke weetjes!


En trouwens, als je tips, commentaar, positieve dan wel negatieve kritiek hebt, zelf ergens geweest bent wat 100% de moeite waard was, voel je vrij om het hier te delen!

FEEL FREE!
and travel

dinsdag 1 juni 2010